گاز آرگون چگونه در جوشکاری استفاده می شود؟

فهرست مطالب

جوشکاری برای بسیاری از کاربردها در صنایع مختلف استفاده می شود، اما فرآیند و نتیجه اساساً یکسان است و دو قطعه کار فلزی را به هم می آمیزد. چه جوش MIG و چه جوش TIG، می خواهید مطمئن باشید که اتصال برقرار می شود و پایداری ایجاد می کند. برای این کار به گاز محافظ با بهترین کیفیت نیاز دارید.

آرگون یک گاز محافظ است که ما به طور مرتب در اختیار مشتریان خود قرار می دهیم و در هنگام جوشکاری طیف وسیعی از مزایای آن را ارائه می دهد.

گاز آرگون چیست؟ 

آرگون بی بو، بی رنگ و بی مزه 0.93 درصد از جو زمین را تشکیل می دهد. به دلیل غیر قابل اشتعال بودن گاز، آرگون یک گزینه ایده آل برای جوشکاری است، جایی که دما می تواند به 3871 درجه سانتیگراد برسد. این گاز علاوه بر عدم پشتیبانی از احتراق، غیر سمی است. با این حال، با توانایی آن در کاهش سطح اکسیژن در هوا، تهویه هنگام استفاده از آن برای جوشکاری ضروری است.

به عنوان یک گاز بی اثر، آرگون با گازهای دیگر واکنش نشان نمی دهد و دلیل بزرگ دیگری برای انتخاب این گاز به عنوان یک گاز محافظ برای کار شما می باشد.

 

چرا برای جوشکاری به گاز محافظ نیاز دارید؟

هدف اصلی از محافظ گاز جلوگیری از آلوده شدن جوشی است که روی قطعه کار اعمال می کنید به عناصر موجود در محیط کار شما. در حالی که ممکن است اطمینان حاصل کنید که محل کار شما عاری از آلاینده ها است، هوا حاوی نیتروژن، اکسیژن و هیدروژن است که در صورت تماس با فلز مذاب می تواند باعث مشکلات مختلفی مانند تخلخل و پاشش اضافی شود. این می تواند اتصال را به خطر بیندازد، که می تواند هنگام کار با سازه های حامی حیات مانند پل ها، هوافضا و تعمیرات خودرو خطرناک باشد.

اطمینان از اینکه از گاز جوشکاری TIG یا MIG با کیفیت بالا استفاده می کنید، می تواند این اطمینان را القا کند که جوش شما در صورت لزوم حفظ می شود.

چه چیزی آرگون را به یک گاز جوش خوب تبدیل می کند؟

چه چیزی آرگون را به یک گاز جوش خوب تبدیل می کند؟

آرگون یک گاز بی اثر است و هنگام گرم کردن فلز تا دمای بالا در طول فرآیند جوشکاری، پایداری لازم برای ایمنی را فراهم می کند. همچنین پروفیل نفوذ باریک تری ایجاد می کند که پیوندی تمیز و کم اما قوی بین دو قطعه کار ایجاد می کند.

به عنوان یک تامین کننده بطری گاز، ما یک مخلوط CO2/Argon را هم برای کاربردهای صنعتی و هم برای گاز جوشکاری سرگرمی ارائه می دهیم.

آرگون خالص برای جوشکاری TIG 

هنگامی که به دنبال گاز جوشکاری TIG هستید، به گاز آرگون خالص نیاز دارید که یک جوش تمیز و بدون اکسید شدن تولید می کند. به دلایل زیادی می تواند به طور قابل توجهی اجرای جوش شما را افزایش دهد.

  • از کیفیت هوا سنگین تر است و از جوش شما محافظت کامل می کند.
  • از سوختن مواد نازک‌تر جلوگیری می‌کند.
  • یک قوس ثابت، قابل اعتماد و باریک را برای جوش دقیق تر ارائه می دهد.
  • در طول جوشکاری TIG به برق و ولتاژ کمتری نیاز دارد و نسبت به سایر گزینه ها مقرون به صرفه تر است.

تنها عیب استفاده از آرگون خالص در مقابل سایر گازهای بی اثر این است که نمی تواند در ولتاژ بالا کار کند، که ممکن است به معنای زمان جوشکاری طولانی تر باشد. با این حال، با کیفیت عالی آرگون، ممکن است ارزش وقت اضافی برای جوشکاری دقیق تر را داشته باشد.

مخلوط آرگون/CO2 برای جوشکاری MIG 

برخلاف جوشکاری TIG، جوشکاری MIG به مخلوطی از آرگون و گاز CO2 نیاز دارد. در حالی که گزینه های زیادی برای گاز جوش MIG وجود دارد، آرگون مخلوط با CO2 پیشنهاد می کند.

  • پاشش ها و برش های کمتری نسبت به CO2 خالص دریافت می کنید که خروجی نرم تری ارائه می دهد.
  • قوس پایدارتر خواهد بود.
  • حوضچه جوش نفوذ عمیق تری را فراهم می کند.
  • مخلوط صحیح مقدار مناسبی گرما را برای خم شدن و پیچاندن به شما می دهد.

چه چیزی آرگون را به یک گاز جوش خوب تبدیل می کند؟

در حالی که آرگون 80% / CO2 20% بهترین ترکیب همه جانبه برای کاربردهای مختلف است، ترکیب خاص به ضخامت جوش بستگی دارد. یک مخلوط مطلوب برای کسانی که مایل به جوش دادن قطعات فولادی نازکتر هستند، مخلوط 5٪ CO2، 95٪ آرگون بهترین گزینه را ارائه می دهد. اگر مطمئن نیستید، با ما تماس بگیرید و تیم کمک کننده ما می تواند بهترین ترکیب را به شما توصیه کند.

 

 آرگون و سایر مخلوط های گازی 

برای فرآیند جوشکاری MIG، می توانید آرگون را علاوه بر CO2 با گازهای دیگری مانند هلیوم مخلوط کنید. اینها برای کاربردهای جوشکاری فولاد ضد زنگ، کربن و فولاد کم آلیاژ بهترین هستند.

خطرات آرگون 

آرگون به عنوان یک گاز پایدار و بی اثر، به دلیل ماهیت غیر سمی و غیر قابل اشتعال در جوشکاری نسبتا ایمن است. با این حال، علاوه بر اقدامات احتیاطی استاندارد مورد نیاز برای دست زدن به گاز بطری تحت فشار، بزرگترین خطر خفگی هنگام استفاده از این گاز است.

آرگون جایگزین اکسیژن در هوا می شود و منجر به حالت تهوع، سردرد، تنفس سریع، خواب آلودگی و سایر علائمی می شود که کاهش اکسیژن می تواند ایجاد کند. برای محافظت از خود در برابر این خطرات، ضروری است که محل کار شما به خوبی تهویه شود و از تجهیزات مناسب استفاده شود. اگر روی یک قطعه بزرگ کار می کنید، به طور منظم دور از منطقه استراحت کنید.

گاز آرگون برای جوشکاری در آرین گاز

ما انواع مختلفی از اندازه های سیلندر را برای هر کاربرد جوش ارائه می دهیم. ما می توانیم سیلندرهای گاز آرگون را برای جوشکارهای متحرک و مصارف صنعتی و  ارسال سریع به سراسر کشور عرضه کنیم.  برای اطمینان از دریافت تنها بهترین و با کیفیت گاز برای جوشکاری خود یا برای نیازهای خاص یا تحویل منظم با ما در دفتر تهران شرکت آرین گاز تماس بگیرید.

شماره های تماس
مطالب مرتبط با
جستجو
به اشتراک بگذارید