رونمایی دستگاه “اندازه‌گیری غلظت هیدروژن سولفید در نفت‌خام”

Tue
رونمایی دستگاه “اندازه‌گیری غلظت هیدروژن سولفید در نفت‌خام”

رونمایی دستگاه “اندازه‌گیری غلظت هیدروژن سولفید در نفت‌خام”

دستگاه "اندازه گیری غلظت هیدروژن سولفید در نفت خام" در پارک علم و فناوری خوزستان رونمایی شد به گزارش نخست نیوز،محمد قربانی مدیرعامل شرکت طراح این دستگاه در مراسم رونمایی شده که یکی از دستگاه‌ها برای اولین‌بار در دنیا با قابلیتی خاص ساخته شده است

وی افزود: این دستگاه، دستگاه اندازه‌گیری غلظت هیدروژن سولفید در نفت خام است که با تفکیک مرکاپتان‌ها از هیدروژن سولفید می‌تواند در صادرات نفت، افزایش قیمت نفت و افزایش میزان تولید نفت مؤثر باشد.

مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه گاهی به دلیل میزان بالای هیدروژن سولفید در نفت که به‌درستی در کشور اندازه‌گیری نمی‌شود، تولید متوقف می‌شود که آسیب‌های جدی را در حوزه صنعت نفت وارد می‌کند، گفت: روش‌های کنونی در بهره‌برداری و تولید تأثیر منفی می‌گذارند؛ همچنین توقف تولید موجب زمان‌بر بودن کار می‌شود. با وارد کردن این دستگاه به بدنه وزارت نفت می‌توانیم بسیاری از این آسیب‌ها را کاهش دهیم و علمی‌تر پیش برویم.

قربانی عنوان کرد: دستگاه دیگر، اندازه‌گیری میزان محتوی نمک در نفت خام است که با کاهش میزان هیدروژن سولفید از نفت خام توسط پیل پلیمری، برای جلوگیری از هرزروی سیال حفاری استفاده می‌شود.
  منبع : ایسنا

فهرست مطالب
سایر مطالب